Ilu z nas tak naprawdę wie jak prowadzić fanpage na Facebooku? Zadanie teoretycznie jest proste. Założenie profilu, publikowanie treści mających na celu przyciągnięcie nowych użytkowników i gotowe. Wydawać by się mogło, że nie ma w tym żadnej filozofii. W praktyce, pozyskanie dużej liczby fanów wiąże się jednak z dobrze przemyślaną strategią, analizą grupy docelowe, umiejętnościami prowadzenia obustronnej dyskusji oraz dostosowaniem strony do potrzeb odbiorcy.

Profesjonalnie założony fanpage może mieć znacznie większą liczbę polubień oraz oglądalność niż autorski kanał, który założony został bez większych przemyśleń. W celu osiągnięcia założonego planu, należy skoncentrować się na wszystkich możliwych drogach do pozyskaniu fanów.

Jak efektywnie prowadzić fanpage na Facebooku?

Istnieje kilka złotych zasad, które pomogą dobrze rozpromować nasz Facebookowy fanpage.

  • Tchnij duszę w swoje posty. Całość prowadź z pomysłem i celami.
  • Mów językiem korzyści i emocji. Umieszczając cechy danego przedmiotu, wyjaśnij także korzyści z nimi związane.
  • Myśl abstrakcyjnie. Przedstawianie pomysłów należy rozpocząć od ich wyjaśnienia, a nie prezentowania ich cech.
  • Każdy fanpage jest inny. Nie istnieje takie coś jak uniwersalny fanpage. Nie wzoruj się na nikim – nie przyniesie Ci to bowiem żadnych korzyści. Podejście do tworzenia indywidualnej strony na Facebooku musi być kreatywne oraz brać pod uwagę potrzeby naszych obserwatorów.
  • Nawiązuj do bieżących wydarzeń. Odwołuj się do obecnych świąt czy popularnych wydarzeń w kontekście swojej strony.
  • Pytaj obserwatorów o zdanie oraz zaproś ich do dyskusji. W końcu to dla nich prowadzisz fanpage!
  • Baw się formą. Wybieraj nie tylko nudne posty, ale także gify czy filmy.
  • Pokaż ludzką twarz. Nie okłamuj swoich widzów.
  • Twórz cykle tematyczne. Jest to doskonały sposób na zyskanie sobie dodatkowych fanów.

Prowadzenie fanpage na Facebooku a koszty reklam

Prowadzenie social media to nie zadanie, w którym sprawdzą się wszyscy. Poza tym, że musimy umieć wypowiadać się na najróżniejsze tematy, być osobami otwartymi oraz dać się polubić, musimy zdawać sobie sprawę także z kosztów, jakie się z tym wiążą.

Chcąc skorzystać z opcji płatnego promowania, cennik Facebook ADS różni się w zależności od czynników:

  • jakości materiału reklamowego,
  • wielkości grupy docelowej,
  • celu kampanii oraz metody optymalizacji,
  • miejsca wyświetlania reklamy,
  • sezonowości.

Przykładowe koszty kampanii:

Istnieje wiele czynników, które powodują zmienność kosztów reklam. Jej cele, branża, rodzaj reklamy czy jakość to nie wszystkie czynniki, jakie wymieniamy. Trudno jest zatem określić jednoznacznie cenę, jaką będziemy musieli zapłacić za kampanię. Biorąc pod uwagę różne cele kampanii możemy jednak oszacować przybliżoną cenę za poszczególne działania na terenie naszego kraju.

  • Przekierowanie do witryny. Koszy ok. 0,50 – 1 zł za jedno kliknięcie w reklamę. W wielu branżach możemy jednak bez problemu uzyskać np. kilkanaście groszy, inne zaś wymagają od nas nawet kilku złotych za kliknięcie.
  • Zasięgi. Koszty od kilku do kilkunastu złotych za 1000 wyświetleń. Zazwyczaj jest to koszt rzędu 5 – 10 zł.
  • Zakup produktu. Koszt za kilkanaście do kilkudziesięciu złotych.
  • Polubienie strony. Koszty wahają się od 0,20 – 1,50 zł za jedno polubienie.
  • Aktywność związana z postem. Może być to kilka groszy za aktywność przy popularnych postach, a nawet kilka złotych za aktywność przy tych mniej popularnych.

Więcej na temat tego ile kosztuje prowadzenie fanpage znajdziemy tutaj.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here