Współpraca z influencerem w ramach strategii marketingowej może być bardzo owocna, ale tylko wtedy, gdy będzie dobrze przemyślana. Kluczowy jest przede wszystkim wybór influencera do konkretnej kampanii. Tylko właściwy twórca zapewni jej oczekiwane rezultaty. Jak go wybrać? Na co zwracać uwagę?

Określ, czego potrzebujesz

Zacznij od starannego przygotowania strategii kampanii. Określ jej cele, grupę docelową, do jakiej chcesz dotrzeć, potrzeby. Dzięki temu zdobędziesz ramy do dalszych działań, a jednocześnie będziesz wiedzieć, jak mierzyć efekty. Wyciągniesz również wnioski, które pomogą Ci zdecydować, jaka platforma komunikacji będzie najodpowiedniejsza, co zdecydowanie zawęzi zakres poszukiwań właściwego twórcy do przeprowadzenia kampanii. Jeśli nie wiesz, czego chcesz, w zasadzie nie ma szans na to, by kampania Cię zadowoliła. Dlatego dobrze się zastanów, zanim zaczniesz działać. Nie jest to jednak proste zadanie, dlatego warto wesprzeć swoją strategię pomocą ze strony dobrej agencji influencer marketingu.

Dopasuj influencera do marki

Twoim pierwszym odruchem może być chęć pracy z największymi, najlepszymi i najbardziej znanymi. W influencer marketingu powinno jednak chodzić nie tylko o zasięg. To sposób na bezpośrednie dotarcie z Twoim produktem do potencjalnych klientów. Dlatego zadbaj o to, by wizerunek influencera był zgodny z tożsamością Twojej marki. Szukaj punktów stycznych w zakresie wartości, które sobą reprezentuje czy stylu prowadzonej komunikacji. Dzięki temu kampania wypadnie naturalnie, a więc będzie skuteczniejsza! Pamiętaj, by zwracać uwagę na to, co spodoba się Twoim klientom, a nie Tobie.

Analiza danych

Dopiero w następnym kroku warto pokusić się o „twardą” analizę danych związanych z influencerami i ich publiką. Zastanów się, czy chcesz współpracować z jedną osobistością o większym wpływie, czy też kilkoma twórcami o nieco mniejszych zasięgach, ale być może bardziej zaangażowanej społeczności. Sprawdź statystyki wybranych osób w zakresie liczby obserwujących i ich zaangażowania. Zwróć uwagę na nieuczciwe praktyki związane z kupowaniem followersów – częste przesłanki to m.in. nikłe lub jedynie pozorne zaangażowanie (niewielka ilość like’ów i komentarzy lub też komentarze niezwiązane z treścią postów). Podejrzane są też wszelkie skokowe przyrosty w liczbie obserwujących czy też duże ilości zagranicznych kont wśród followersów w przypadku osób prowadzących komunikację wyłącznie po polsku.

Zgodność koncepcji i kontekstu

Udana współpraca z influencerem to dość szczegółowy brief od marki, ale jednocześnie pozostawienie twórcy odrobiny swobody, tak aby treść marketingowa była naturalna. Cele i kontekst kampanii powinny być jasne, a zgoda w tym zakresie obopólna. Warto pamiętać, że influencer nie jest specjalistą od marketingu, dlatego należy mu dostarczyć pewne wytyczne i wymagania. Jednocześnie jednak wpływowi twórcy są specjalistami w zakresie pozyskiwania zaangażowania i zainteresowania, dlatego warto im zaufać w tej kwestii. Z odpowiednią osobą na pewno będzie Ci się łatwo dogadać na etapie negocjacji i bez trudu dojdziecie do wspólnych wniosków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj