pozycjonowanie woocommerce

WooCommerce to bardzo popularna i chętnie wykorzystywana w działaniach sprzedażowych platforma-commerce. Żeby jednak “wycisnąć” z niej najwięcej, a tym samym zmaksymalizować ilość transakcji, powinniśmy wiedzieć, jak ją skutecznie pozycjonować, aby nasz sklep był widoczny dla klientów. O czym pamiętać?

Zadbaj o każdy szczegół

Najważniejsze to wiedzieć, że skuteczne pozycjonowanie na WooCommerce (jak i w wielu innych platformach sprzedażowych) to uwzględnienie szeregu składowych. O wszystkich trzeba pamiętać – tylko wtedy razem dobrze “zatrybią”, zapewniając efekty w postaci większej rozpoznawalności naszego sklepu, a co za tym idzie – lepszej sprzedaży.

Ważne początki

A wszystko już zaczyna się od dobrego hostingu. Wiele osób traktuje ten czynnik jako mało znaczący. To błąd! Niezwykle ważne, aby własny sklep umieścić na odpowiednio dobranym serwerze, czyli takim, który zapewnia stabilne połączenie z siecią, co przekłada się na szybszą odpowiedź strony na zapytanie przeglądarki. Ujmując to bardziej dobitnie – im lepszy serwer, tym większa pewność, że sklep będzie otwierał się szybciej, bez zbędnych opóźnień. Docenią to nie tylko klienci, ale i algorytmy Google, które pozytywnie oceniają takie sklepy.

Kod bez błędów

Równie ważne jest wykonanie optymalizacji kodu sklepu. Jak będzie źle napisany, pełen błędów i zbędnych pętli, to niestety, ale występować będą trudności z poprawnym otwieraniem niektórych zakładek. To w konsekwencji powoduje, że znaczenie sklepu w wyszukiwarce Google spada, co oczywiście przekłada się na słabszą widoczność i mniejszą ilość klientów. Działa to jak domino, równia pochyła.

Nie tylko sprawy techniczne – wartościowa treść to podstawa

Powyżej napisaliśmy o odpowiednio dobranym serwerze i prawidłowo napisanym kodzie – to kwestie techniczne, o jakich trzeba koniecznie pamiętać, jeśli liczymy na skuteczne pozycjonowanie WooCommerce. Nic to jednak nie da, jeśli zaniedbamy kwestię wartościowych tekstów na stronie. Muszą być rzeczywiście dobre, skierowanie dla użytkowników, informując o produktach, rozwiewając ich wątpliwości itd. Istotne są również słowa kluczowe, teksty muszą być jednak nimi nasycone naturalnie, a nie w sposób sztuczny. Najważniejsze więc, by miały wysoką wartość merytoryczną i miały nagłówki porządkujące treść (na poziomie H2 i H3). Tam, gdzie to istotne warto wypunktowywać i wyróżniać niektóre fragmenty tekstu.

Co jest dodatkowo ważne?

  • Niezwykle istotne są też meta-tagi, czyli treści niewyświetlające się bezpośrednio na stronie w widocznej formie, lecz mimo to są kluczowe dla Google. Najważniejsze są tagi strony meta title i meta description. W przypadku WooCommerce trzeba też pamiętać o tagu ALT, który jest przypisany do obrazów.
  • Pamiętaj też o optymalizacji obrazów. Muszą one być atrakcyjne, żeby zachęcić klientów do zakupu, lecz nie mogą być za “ciężkie”. Jeśli strona ładuje się za długo, to wielce prawdopodobne, że dzieje się to przez ich zbyt duży format. Zamień go na mniejszy, nawet kosztem lekkiej utraty jakości.
  • Uwzględnijmy też przyjazne adresy URL poszczególnych podstron produktowych. Muszą zawierać czytelne informacje o tym, co znajduje się na konkretnych podstronach. Nie powinny wprowadzać w błąd.

Stosuj się do tych zasad, a zyskasz pewność, że Twój sklep będzie widoczny dla klientów i pozytywnie oceniany przez Google.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj