Fotografia produktowa to bardzo ważne medium w dobie sprzedaży internetowej. Ciągle rosnące zainteresowanie klientów zakupami w internecie powoduje stały, widoczny wzrost udziału e-handlu w rynku. Wraz z tym rośnie konkurencja. Sklepy internetowe poszukują więc coraz skuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie klientów. Jednym z najskuteczniejszych jest właśnie fotografia produktowa. Jest to niezwykle skuteczne narzędzie, które w łatwy i szybki sposób przykuwa uwagę klientów.

Co to jest fotografia produktowa?

Fotografia produktów to najprościej mówiąc zdjęcia przedmiotów na białym tle. Zdarza się, że stosuje się lekki cień lub odbicie produktu aby dodatkowo uatrakcyjnić zdjęcie. Wspominaliśmy, że główne miejsce użycia fotografii produktów to sklepy internetowe. Jednak nie tylko tam znajdują one zastosowanie. Fotografia produktowa jest również umieszczana w katalogach, na bilbordach czy aukcjach internetowych.

Bardzo ważną cechą zdjęć produktowych jest wierne odwzorowanie cech fotografowanego przedmiotu. Kolory powinny być żywe i zachęcające jednak nie możemy pozwolić aby były niezgodne z rzeczywistym wyglądem produktu.

Fotografia produktowa cennik

To bardzo często wyszukiwane przez klientów hasło. Na cenę zdjęć produktowych ma wpływ kilka czynników. Z tego powodu każde zdjęcie może zostać wycenione w inny sposób. Najczęściej fotograf produktowy wycenia zlecenie w zależności od tego jaki produkt chcemy sfotografować oraz jakiego efektu oczekujemy. Jeśli dysponujemy większą ilością produktów na pewno możemy liczyć na rabat ilościowy. Również dodatkowe ujęcia dla każdego produktu spowodują obniżkę ceny bazowej. Zatem ile kosztuje zdjęcie produktowe? Najniższe oferty rozpoczynają się już od kilku złotych za zdjęcie. Warto jednak dobrze przemyśleć zlecenie takiej usługi gdyż jak przy większości wyborów tanio zwykle nie oznacza dobrze. Profesjonalny fotograf produktowy, który posiada wieloletnie doświadczenie, wysokiej klasy sprzęt oraz profesjonalne studio fotografii produktowej z pewnością wyceni swoją pracę drożej. Jednak możemy mieć pewność, że otrzymamy zdjęcia produktowe najwyższej jakości, które zwrócą nam się w o wiele wyższym stopniu. Wybierając tanie oferty fotografów bez doświadczenia ryzykujemy, że zdjęcia, które miały podnieść naszą sprzedaż zniechęcą klientów. Gdy fotografia produktowa będzie wykonana w nieodpowiedni sposób możemy również spodziewać się wielu zwrotów produktów z powodu niezgodności ze zdjęciami.

Z tych powodów potraktujmy fotografię produktową jako jedną z ważniejszych inwestycji w nasz e-sklep, która z pewnością może się wielokrotnie zwrócić.

Fotografia produktowa to inwestycja o wysokim zwrocie

Tak jak wspominaliśmy wyżej, dobrze wykonane zdjęcia produktów pozwolą nam na bardzo wysoki zwrot z inwestycji. Pamiętajmy również, że wysokiej jakości fotografie produktów będą na nas pracować latami. Tak długo jak będziemy mieli w ofercie sfotografowany produkt, zdjęcia będą generować kolejne zyski.

Fotografia produktowa buduje również wizerunek naszego sklepu. Jeśli nasze zdjęcia produktowe będą wykonane w unikalny sposób to z całą pewnością zostaną zapamiętane przez użytkownika co buduje nasz pozytywny wizerunek w sieci.

Jak zrobić zdjęcia produktów do sklepu internetowego?

Cały proces powstawania fotografii produktowej wydaje się względnie prosty. Wyposażone studio, dobrej klasy sprzęt i oczywiście produkty do zdjęć. Nie zapominajmy jednak, że to tylko kwestie techniczne. Doświadczenie i umiejętności zdobywane przez lata odgrywają jednak największą rolę w procesie powstawania profesjonalnych zdjęć produktów.

Warto zwrócić uwagę aby fotograf specjalizował się w zdjęciach produktów i odzieży.

Jak powstają zdjęcia produktowe?

Fotograf produktowy zaczyna swoją pracę jeszcze przed właściwą sesją fotograficzną. Na początku należy zadbać o sam produkt, któremu chcemy wykonać zdjęcia. Zazwyczaj sklepy internetowe zlecają wykonanie fotografii produktowej dla nowych, fabrycznie zapakowanych produktów. Mimo tego każdy z nich należy dokładnie obejrzeć przed wysłaniem na sesję. Musimy sprawdzić czy przedmiot nie jest wybrakowany, czy jego pudełko (jeśli wykonujemy również zdjęcia opakowania) jest w dobrym stanie. Czasami seria tych samych produktów nie jest zupełnie identyczna. Zdarzają się drobne niedoskonałości, brak spasowania niektórych elementów. Warto więc wybrać produkt wykonany najlepiej. W kolejnym kroku dobrze wyczyśćmy przedmiot. Na zdjęciach produktowych wykonanych przy profesjonalnym oświetleniu zauważymy każdy najdrobniejszy pyłek czy odcisk palca. Dlatego też warto wcześniej za pomocą miękkiej szmatki i pędzelka lub sprężonego powietrza dobrze wyczyścić produkt.

Dopiero po przygotowaniu produktu możemy przystąpić do wykonywania zdjęć. Kolejnym etapem będzie odpowiednie dobranie oświetlenia. Profesjonalne lampy błyskowe posiadają szereg ustawień oraz modyfikatorów. Dzięki temu jesteśmy w stanie dopasować światło do efektu, na którym nam zależy. Możemy uzyskać światło miękkie, rozproszone lub ostre i skupione. Powinniśmy mieć na uwadze rodzaj materiału oraz kształt fotografowanego produktu. Przedmioty szklane czy metalowe zwykle fotografujemy z użyciem światła miękkiego, które ładnie rozkłada się na całej powierzchni przedmiotu. Jeśli produkt jest wykonany z materiału chropowatego warto pokazać to na zdjęciach za pomocą ostrego światła.

Sprzęt i aparat do fotografii produktowej

Oczywiście pierwszym co przychodzi na myśl gdy chcemy wykonać zdjęcia produktowe jest aparat. Powinniśmy wybrać model o możliwie najwyższej jakości obrazu. Nie bez znaczenia będzie tu więc wysoka rozdzielczość i pełnoklatkowa matryca. Pamiętajmy również o równie wysokiej jakości obiektywie. Fotograf produktowy zwykle używa profesjonalnych obiektywów ze średniego zakresu ogniskowych. Ostrość to jedna z ważniejszych cech fotografii produktowej dlatego nie możemy tu iść na kompromisy.

Aby mieć idealnie powtarzalne środowisko musimy również posiadać lub wynająć studio fotograficzne wyposażone w lampy błyskowe. Pozwalają one na pełną kontrolę oraz wysokiej jakości oświetlenie produktu. Nawet najlepszy aparat nie zastąpi dobrego oświetlenia.

W fotografii produktowej stosuje się wiele akcesoriów. Poczynając od statywów do lamp i aparatu na różnego rodzaju mocowaniach kończąc. Będą one niezbędne aby w odpowiedni sposób umocować fotografowany przedmiot. Jeśli wykonujemy zdjęcia produktowe odzieży w technice duch będziemy musieli zaopatrzyć się w specjalny manekin do tego typu fotografii.

Jak widzimy możemy próbować swoich sił w samodzielnym wykonaniu zdjęć produktowych. Jeśli jednak zależy nam na wysokiej jakości fotografii produktowej bez inwestycji w sprzęt oraz studio powinniśmy skorzystać z usług profesjonalnego fotografa produktowego – takiego jak Fotographia.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here