Znaczenia różnych typów urządzeń dźwignicowych w wielu gałęziach gospodarki nie da się zlekceważyć. Doskonale sprawdzają się w sytuacji, gdy niezbędne okazuje się przenoszenie w poziomie i podnoszenie w pionie ładunków, często o dużej, wielotonowej masie. Właśnie dlatego konieczne jest regularne przeprowadzanie prac konserwacyjnych, serwis używanych urządzeń pozwalający uniknąć ich awarii i kosztownych przestojów.

Jakie typy urządzeń dźwignicowych wymagają prac konserwacyjnych?

W przemyśle, transporcie albo w budownictwie stosuje się różne rodzaje urządzeń dźwignicowych, nazywanych też urządzeniami transportu bliskiego (UTB). Można je również znaleźć w bogatej ofercie ALSO Holding, zapewniającego także niezbędne prace serwisowe i konserwacyjne używanego sprzętu, umożliwiające ciągłe utrzymanie go w ruchu.

Wszystkie prace są wykonywane przez wykwalifikowanych fachowców, z wysokimi umiejętnościami i równie dużym doświadczeniem zawodowym, posiadających stosowne certyfikaty UDT uprawniające ich do takich zadań. Prace związane z utrzymaniem i konserwacją urządzeń dźwignicowych dotyczą:

  • żurawi, przyściennych, przejezdnych, warsztatowych i słupowych;
  • wciągników i wciągarek, linowych lub łańcuchowych;
  • suwnic, pomostowych, podwieszanych, kolumnowych, bramowych i półbramowych.

Co obejmują prace związane z utrzymaniem i konserwacją urządzeń dźwignicowych?

Prace konserwacyjne mające na celu bezpieczne użytkowanie wszystkich typów urządzeń dźwignicowych są regulowane przez obowiązujące przepisy, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2012 r i Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 roku. Podlegają jednocześnie nadzorowi Urzędu Dozoru Technicznego a główne wyzwania, jakie obejmuje ich utrzymanie i regularna konserwacja obejmuje:

  • ogólny stan techniczny urządzenia, zgodnie z jego specyfikacją;
  • układ napędowy i hamulcowy;
  • konstrukcję nośną, pod kątem osłabienia spawów, czy połączeń elementów;
  • stan cięgien nośnych oraz ich zamocowań;
  • wciągarki i wciągniki;
  • urządzenia elektryczne i hydrauliczne;
  • podzespoły odpowiedzialne za bezpieczeństwo użytkowania, takie jak urządzenia oświetleniowe, sygnalizacyjne, sterujące oraz ograniczniki ruchu;
  • stan techniczny torowiska, po którym porusza się dane urządzenia dźwignicowe;
  • wymianę wszystkich uszkodzonych elementów na nowe, komponenty renomowanych, sprawdzonych zachodnich producentów, albo ich ewentualna naprawa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj