W dobie internetu, automatyzacji i powiększającej się liczby pracowników zdalnych, obsługa informatyczna firm jest obowiązkowa. O bezpieczeństwo i poprawne działanie infrastruktury informatycznej muszą zadbać firmy o różnej specyfice. Ale, tworzenie wewnętrznego działu IT nie zawsze jest optymalnym rozwiązaniem ‒ i to z wielu powodów. Co w takiej sytuacji? Kwestią wartą rozważania jest outsourcing informatyczny, czyli powierzenie obsługi informatycznej biznesu firmie zewnętrznej. Z jakimi zaletami związane jest takie rozwiązanie?

Outsourcing informatyczny ‒ zalety

W zależności od specyfiki firmy, jej wielkości i potrzeb ważne będą inne korzyści płynące z outsourcingu informatycznego. Poniżej omawiamy najistotniejsze zalety.

Wsparcie specjalistów IT

Jedną z głównych zalet outsourcingu informatycznego jest pomoc zespołu specjalistów, inżynierów, których konikiem są konkretne dziedziny informatyki. Jeden specjalista, zatrudniony na etat, nie będzie miał tak wszechstronnej wiedzy, jak zespół fachowców. Jest to szczególnie ważne w przypadku firm, w których obsługa informatyczna wpływa na funkcjonowanie biznesu, jakość obsługi klientów, pracę zespołu (na przykład dużych sklepów internetowych).
Stała obsługa informatyczna, brak problemów kadrowych

Outsourcing informatyczny to stałe wsparcie. W zależności od ustaleń kontraktowych, obsługa może być świadczona nawet 24h, 7 dni w tygodniu. Nie ma tutaj problemów z nieobecnością specjalisty czy barkiem zasobów, aby szybko rozwiązać dany problem. Co więcej, profesjonalne firmy IT zapewniają nie tylko usuwanie awarii, ale także bieżący monitoring, usprawnienie działania infrastruktury IT, aktualizacje.

Redukcja kosztów

Kolejna zaleta to ekonomia. Współpraca z zewnętrzną firmą informatyczną często generuje niższe koszty niż budowa zespołu, zakup sprzętu dla pracowników IT, wygospodarowanie miejsca na stanowiska pracy oraz oczywiście wynagrodzenie. Pakiety obejmujące obsługę informatyczną są zróżnicowane pod względem cenowym, co umożliwia wybór rozwiązań dopasowanych do budżetu firmy.

Oszczędność czasu i energii

W przypadku outsourcingu informatycznego, zgłaszasz problem i masz gwarancję natychmiastowej reakcji (przy zgłoszeniu e-mailowym lub za pomocą formularza czas oczekiwania może trwać do 2 godzin). Problemem zajmują się odpowiedni specjaliści, którzy dbają o to, by został on rozwiązany tak szybko, jak to możliwe. Co więcej, infrastruktura informatyczna jest pod stałą kontrolą, co umożliwia bieżące wyeliminowanie problemów. Przekłada się to na lepszą wydajność i komfort pracy każdego z pracowników, a także zwiększa konkurencyjność firmy.
Obsługa Informatyczna na miarę potrzeb firmy

Profesjonalne firmy, zajmujące się outsourcingiem informatycznym, proponują różne pakiety usług. Rozpoczynając od podstawowego wsparcia informatycznego, przez helpdesk lokalny, po zespół dedykowanych, certyfikowanych specjalistów czy wsparcie projektanta IT. Wszystko to sprawia, że zarówno niewielkie, jak i duże firmy mogą skorzystać z oferty dostosowanej do potrzeb.

Lizard ‒ outsourcing informatyczny dla Twojej firmy

Firma it Lizard proponuje zarówno zdefiniowane pakiety, jak i dedykowane rozwiązania dla firm, które potrzebują zaawansowanej obsługi informatycznej. Zakres usług obejmuje helpdesk zdalny w wariantach czasowych dostosowanych do potrzeb klienta ‒ zarówno 8:16, jak i 8:00 – 21:00 czy 24h/7. Zajmujemy się obsługą sieci, serwerów, komputerów, urządzeń mobilnych. Zapewniamy fachowe wsparcie z zakresu administracji i kopii zapasowych, pomoc w doborze oprogramowania antywirusowego, sprzętu i w wielu innych, ważnych dla funkcjonowania biznesu kwestiach.

Outsourcing informatyczny to rozwiązanie na miarę każdej, nowoczesnej firmy. To gwarancja bezpieczeństwa, sprawnie działającej infrastruktury informatycznej, stałej i sprawnej pomocy specjalistów z różnych dziedzin. Fachowe wsparcie IT to komfort i mniejsze ryzyko awarii, które mogą uniemożliwić pracę i negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj