Reklama offline jest prezentowana na zewnątrz, w formie drukowanej. Ma za zadanie zwrócić uwagę przechodniów oraz kierowców i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Skierowana przede wszystkim do tych osób, które nie lubią oglądać reklam w telewizji lub słuchać ich w radiu. Występuje w wielu miejscach, a najczęściej w komunikacji miejskiej, przy ciągach samochodowych, pieszych i rowerowych oraz na przystankach.

Reklama offline – na jakie rodzaje się dzieli?

Współcześnie można wyróżnić wiele różnych nośników reklamy offline. Jest to zależne głównie od reklamodawcy. Przed wybraniem jednej konkretnej opcji warto zbadać rynek w danym mieście i sprawdzić, na czym największą uwagę skupiają przechodnie, rowerzyści i kierowcy. Oto kilka popularnych nośników reklamy zewnętrznej:

  • plakaty – ich cechą charakterystyczną jest wysoka odporność na niekorzystne warunki atmosferyczne i przejrzystość. Różnią się od siebie kształtem, rozmiarem, zastosowanymi wzorami i czcionkami oraz kolorem. Najczęściej pojawiają się na przystankach, słupach reklamowych i na witrynach sklepowych. Łatwo zauważalne z dalszej odległości,
  • billboardy – najlepiej widoczne, ponieważ ich powierzchnia przekracza zazwyczaj kilka metrów kwadratowych. Znajdują zastosowanie na ścianach dużych budynków. Muszą być odpowiednio przymocowane, np. przy pomocy specjalnej odmiany kleju,
  • broszury – wykorzystywane m.in. przez biura podróży, gromadzące w sobie szereg przydatnych informacji i odznaczające się ciekawym designem i bogatą kolorystyką. Zwykle występują na specjalnie przygotowanych do tego stojakach (wzmocnionych),
  • banery – ich znakiem szczególnym są dość duże rozmiary, dlatego trudno je w jakikolwiek sposób przegapić. Zwrócą uwagę każdego potencjalnego odbiorcy,
  • ulotki – w zdecydowanej większości przypadków zdecydowanie najmniejsza forma reklamy zewnętrznej. Głównie umieszczane na stojakach, przyciągają uwagę ciekawą grafiką.

Oczywiście zainteresowani mogą wybrać w swoich kampaniach również inne formy reklamy offline, np. reklamę wielkoformatową (o bardzo dużej powierzchni) czy też car wrapping (reklama umieszczona na pojeździe).

Reklama offline – dlaczego warto się na nią zdecydować?

Zdecydowanie się na reklamę offline ma bardzo duży sens, ponieważ w krótkim czasie dociera do szerokiej rzeszy odbiorców. Trudno ją przeoczyć i gwarantuje wysoką skuteczność przy dość niskich nakładach finansowych. Kampanie reklamowe offline cechują się również często długim czasem ekspozycji. Zwykle występuje w większych miastach, dlatego jest zauważalna nie tylko przez lokalnych mieszkańców, ale też przez turystów.

Atutem jest też różnorodność dostępnych nośników. Każdy reklamodawca dostosowuje reklamę do swoich indywidualnych potrzeb. W ten sposób zwiększa się prawdopodobieństwo tego, iż odbiorca zapamięta produkt lub usługę znajdujące się na danym nośniku. Przekaz zawarty w reklamie musi być prosty, nowoczesny i zrozumiały. Najlepiej jeśli pracują nad tym profesjonaliści.

W jaki sposób zainwestować reklamę offline?

Jeśli reklama ma spełniać swoje funkcje najpierw musi powstać i zostać wydrukowana. Warto wybierać sprawdzonego dostawcę, dzięki któremu broszury, ulotki, banery, billboardy i plakaty będą stworzone precyzyjnie, bez żadnych błędów i w dobrej cenie. Przykładem jest w tym miejscu strona onlineprinters.pl na której można zamówić dowolnie wybraną broszurę. Są drukowane na wysokiej klasy papierze kredowym i mogą odznaczać się łączeniem klamrami lub szytym. Co istotniejsze zamawia się je zarówno w wysokim, jak i niskim nakładzie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here