Oprogramowanie typu Product Information Management jest bardzo przydatne w e-commerce. Jakie zatem warto wybrać, jeśli chcesz przeprowadzić w swojej firmie wdrożenie PIM? W tym artykule przyjrzymy się najlepszym produktom dostępnym na rynku.

1. Akeneo

Akeneo to rozwiązanie, które zostało zaprojektowane z myślą o handlu wielokanałowym i transgranicznym. Platforma jest przystosowana do obsługi dużych ilości informacji o produktach, takich jak dziesiątki lub setki tysięcy SKU wraz z setkami atrybutów.

Cechy:

  • Centralizacja wszystkich informacji o produktach w jednym miejscu.
  • Dystrybucja danych produktowych w wielu kanałach.
  • Tworzenie reguł i przepływów pracy dla danych od dostawców.

Koszty:

Akeneo oferuje 3 wersje: Community, Growth i Enterprise. Ta pierwsza jest bezpłatnym systemem PIM o otwartym kodzie źródłowym. Enterprise Edition wymaga rocznej subskrypcji, której koszt zaczyna się od 25 000$. Enterprise Edition to z kolei rozwiązanie skierowane do najbardziej wymagających i największych przedsiębiorstw – wycena ustalana jest indywidualnie.

2. Salsify

Salsify jest opartą na chmurze platformą oprogramowania PIM, która może zapewnić Ci dostęp do tych samych danych w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca na świecie. Omawiane narzędzie łatwo integruje się z wszystkimi głównymi platformami ERP, DAM i e-commerce.

Cechy:

  • Współpraca w czasie rzeczywistym pozwala zobaczyć, kiedy inni członkowie zespołu aktualizują dane produktu.
  • Nieograniczona liczba użytkowników, przepływów pracy i kanałów.
  • Wsparcie dla wielu języków.
  • Rozbudowane opcje skalowalności.

Koszty:

Salsify nie udostępnia publicznie informacji o cenach. Konieczne jest nawiązanie osobistego kontaktu, aby otrzymać indywidualną wycenę.

3. Pimcore

Pimcore to bardzo rozbudowana platforma open source, na którą składa się nie tylko oprogramowanie PIM, ale także Master Data Management (MDM), Digital Asset Management (DAM) oraz różne narzędzia stworzone dla e-commerce.

Cechy:

  • Wysoka skalowalność.
  • Łączność z systemami korporacyjnymi, takimi jak CRM, ERP, ESB, BI lub aplikacjami innych firm.
  • Wbudowane edytory stylów, snippety, widżety i responsywny design.
  • Integracje z Google Search Console i Analytics.

Koszty:

Pimcore jest dostępny w dwóch głównych wariantach – Cloud oraz On-Premise. W przypadku Cloud można wybrać 3 różne wersje działające w modelu subskrypcyjnym. On-Premise funkcjonuje z kolei w darmowym modelu Community Edition oraz płatnym Enterprise Edition skierowanym do największych firm.

4. Agility Multichannel

Jeśli wykorzystasz Agility Multichannel do przeprowadzenia wdrożenia PIM, otrzymasz narzędzie, które pomoże Ci dostosować przepływy pracy, usprawnić procesy i wzbogacić publikowany content. Oprócz tego wbudowane narzędzia upraszczają proces zbierania i importowania informacji.

Cechy:

  • Widoki kontekstowe pozwalają na dostosowanie danych do każdego kanału.
  • Łatwa integracja z istniejącymi platformami e-commerce.
  • Automatyzacja przepływu pracy i procesów.
  • Analityka finansowa i wydajnościowa w czasie rzeczywistym.

Koszty:

Agility Multichannel nie udostępnia publicznych informacji o cenach. Wycena ustalana jest indywidualnie.

5. VIN PIM

Vin PIM to elastyczne rozwiązanie MDM i PIM zaprojektowane w celu utrzymania spójności kluczowych danych w wielu kanałach. Narzędzie to da się szybko wdrożyć i wykorzystać w takich celach jak poprawa sprzedaży typu cross-sell i up-sell, czy wyciąganie praktycznych wniosków z danych biznesowych.

Cechy:

  • Integracja danych o klientach zapewnia jednolity widok wszystkich informacji na ich temat.
  • Synchronizacja informacji o klientach we wszystkich systemach i łańcuchach dostaw informacji.
  • Współpraca w zakresie przepływu pracy i zarządzania danymi.

Koszty:

Cena ustalana jest indywidualnie i zależy od ilości dobranych modułów oraz funkcji.

6. inRiver PIM

inRiver upraszcza zarządzanie informacjami o produkcie, pomagając w projektowaniu optymalnego doświadczenia klienta. Narzędzie ułatwia tworzenie, obsługę i dystrybucję informacji o produkcie w wielu językach oraz w przypadku wszystkich punktów kontaktu. Dzięki temu będziesz w stanie skutecznie kontrolować informacje o produktach i dostarczać klientom odpowiednie, spersonalizowane treści.

Cechy:

  • Gromadzenie informacji o wydajności kanałów oraz o tym, jakie treści wpływają na lepsze doświadczenia klientów.
  • Zautomatyzowane działania cross-sell i up-sell, które pozwalają zoptymalizować współczynnik konwersji i średnią wartość zamówienia.
  • Syndykacja treści produktowych na podstawie specyfikacji sprzedawców detalicznych i rynków internetowych.

Koszty:

Wycena ustalana jest indywidualnie.

Podsumowanie

Wdrożenia PIM to świetna inwestycja dla każdego biznesu e-commerce. Postaraj się zatem skorzystać z jak najlepszego rozwiązania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj