Sprzedaż internetowa jest w dzisiejszych czasach czymś zupełnie normalnym i niewzbudzającym szczególnego zdziwienia. Ostatnie lata pokazały, iż taka forma handlu może w niedalekiej przyszłości całkowicie wyprzeć formę stacjonarną, a to ze względu na wiele korzyści. Przede wszystkim, rozwiązanie to jest szybkie, tanie i wygodne.

Spory procent przedsiębiorców już teraz decyduje się na przeniesienie działalności do wirtualnej rzeczywistości. Część z nich traktuje to jak dodatkową formę dochodu, a dla reszty może się to okazać podstawowym źródłem utrzymania. Samo stworzenie strony internetowej to jednak dopiero początek całej pracy, która nas czeka. W sieci konkurencja jest znacznie większa, przez co trwale należy dbać o rozbudowę witryny aby generować na niej jakikolwiek ruch.

Infrastruktura i środowisko sklepu internetowego – na co się zdecydować?

Jeszcze do niedawna każda strona internetowa była tworzona przy użyciu kodu pisanego technologią HTML i CSS. Zająć się tym mogły wyłącznie osoby wyuczone i doświadczone w tym kierunku. Dzisiaj większość witryn powstaje poprzez CMS, czyli tzw. systemy zarządzania treścią. To niewątpliwie wygodny sposób wykonywania witryn, dysponujący graficznym panelem sterowania i edycji strony w dowolnym momencie. Środowisko stron dynamicznych jest niezwykle przydatne głównie dla sklepów internetowych. Chcąc wprowadzić zmiany na stronie, nie ma potrzeby ponownego wgrywania całej struktury na serwer, a w tym celu wystarczy jedynie kilka kliknięć.

Oczywiście, istnieje szereg różnorodnych systemów, z których większość przeznacza się do różnych zastosowań. W kwestii sklepów internetowych, najlepszą platformą e-commerce okaże się PrestaShop. To niedrogie rozwiązanie, wyposażone w szereg opcji sprzyjających prowadzeniu, edycji i rozbudowie strony.

Czym są moduły e-commerce?

Moduły występujące na platformach e-commerce to tak naprawdę dodatki, przy użyciu których możemy rozbudowywać swoją witrynę o dodatkowe funkcjonalności. Spośród platform wyposażonych w przeróżne moduły PrestaShop posiada ich zdecydowanie najwięcej. Nie ma więc sensu wymieniania wszystkich po kolei, gdyż byłoby to bardzo długie zestawienie.

W każdym razie, do form polepszonej funkcjonalności możemy zaliczyć moduł z wysoce rozwiniętym poziomem płatności internetowych, dodatek wspomagający pozycjonowanie witryny, rozszerzenie wyszukiwania produktów bądź nawet wszystkie systemy odpowiedzialne za newsletter i poszczególne formy promocji. Nie są to rzeczy, o których nikt z nas niemiałby pojęcia. To fizyczne czynniki, przyczyniające się do polepszenia ruchu na witrynie, z których korzysta obecnie większość osób na całym świecie.

Czy klienci zwracają uwagę na obecność modułów?

Każdy dodatek na naszej stronie powinien być dla klienta pomocny, a nie uciążliwy. Pamiętajmy o tym tworząc chociażby newsletter, którego przemyślane wykonanie zachęci klienta do zakupu, a zbyt usilne naciąganie na zapis może doprowadzić do efektu odwrotnego. Użytkownicy lubią ułatwienia podczas robienia zakupów. Z tego względu wprowadzajmy do naszych sklepów te moduły, z których sami chcielibyśmy korzystać podczas przeglądania oferty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj